Vi arbetar med all sorts däckservice för personbilar samt utför arbeten på verkstaden och ute på fältet.
+ Däckbyte 350 kr/ 4st – Personbil
+ Däckbyte 400 kr/4st – SUV
+ Montering & Balansering
Plåt Fälg 13′ – 14′ 150 kr /st
Plåt Fälg 15′ – 16′ 200 kr /st
LM Fälg 15′ – 16′ 250 kr /st
LM Fälg 17′ – 18′ 300 kr /st
LM Fälg 19′ – 20′ 400 kr /st
LM Fälg 21′ – 22′ Fråga
Ny ventil : 25 kr/st
( obs! montering och balansering priserna är exklusive däck byte och tillkommer vid skiftning! )
+ Punktering 300 kr / st
Däckhotell …………………………………………
På Autoservice 1:an i Bålsta vill vi underlätta för dig som kund att äga en bil. Vi erbjuder därför en rad tjänster som ska spara tid, arbete och utrymme. På Autoservice 1:an i Bålsta däckhotell tar vi hand om dina däck ordentligt. Under vistelsen förvaras däcken svalt, tvättas, kontrolleras och skiftas så att de är utvilade och redo för en ny säsong på vägarna.
Checka in dina däck på Autoservice 1:an i Bålsta däckhotell, så får de vila upp sig efter en hel säsong på vägarna. När de är utvilade och redo för en ny säsong, sköter vi enkelt även hjulskiftet åt dig. Vi har tre olika alternativ att välja på, Brons, Silver och Guld. Du väljer själv om du vill vänta under tiden vi byter dina hjul eller om du vill lämna bilen och återkomma på kvällen.
DÄCK HOTEL Person bilar 1000:- ( SUV + Lättlastbil 1200:- ) • Förvaring |
Obs! Priser gäller för personbilsdäck upp till 18tum.
För SUV, lätt lastbil, husbil eller skåpbil tillkommer en varierande kompletteringsavgift.
Tvätt och rengöring
Vi rengör effektivt dina däck och fälgar: Det är viktigt för däckens hållbarhet och livslängd att de hålls rena från smuts och lösningsmedel. Smutsen avlägsnas effektivt i vår miljövänliga däcktvätt.
Hjulskifte
När det är dags att byta till vinter- eller sommardäck bokar du tid hos Autoservice 1:an där vi utför skiftet.
Kontroll av däck och lufttryck
Vid varje skifte kontrollerar våra kunniga tekniker däckens lufttryck och kondition. Om däcken är utslitna meddelar vi dig att de måste bytas ut.
Fast kostnad – allt inkluderat
Lämnar du in däcken hos oss får du däckhotell med, all inklusive, till en fast säsongskostnad.
Så här fungerar däckförvaring hos Autoservice 1:an – förvaringsavtal
Kund
Kund är du som äger däcken, fälgarna och bilen, samt har tecknat ett avtal med Autoservice 1:an avseende däckförvaring. Kund är även den som har lämnat in däcken/fälgarna, men inte är ägaren – det vill säga ”Inlämnaren”.
Förvaringstid
Förvaringstiden är max. 9 månader från däckens och/eller fälgarnas inlämning/säsongskifte.
Autoservice 1:ans skyldigheter
Autoservice 1:an förvarar dina däck under hela Förvaringstiden.
All förvaring sker fackmannamässigt (se däckbranschens Allmänna bestämmelser avseende däckförvaring), och i enlighet med avtalets villkor.
Autoservice 1:an tvättar och kontrollerar däckdjup under förvaringstiden.
Autoservice 1:an följer självklart konsumenttjänstlagen (SFS 1985:716), där dina rättigheter som kund skyddas – till exempel avseende reklamationer, vad som avses med fel och skadestånd samt avbeställningar.
Dina personuppgifter behandlas alltid i en säker datamiljö. Du har när som helst rätt att få inspektera våra uppgifter om dig och, vid behov, begära att de ändras. Personuppgifterna används endast av Autoservice 1:an i administrativt syfte och alltid i enlighet med personuppgiftslagen (1998:204).
Kundens skyldigheter
Du är ansvarig för att Autoservice 1:an alltid har en aktuell adress att skicka ut kallelse för däckbyte till. Autoservice 1:an skickar alltså endast ut kallelsen till den av kunden senast angivna adressen.
För att kunna överlåta dina rättigheter och skyldigheter avseende däckförvaring till någon annan (om du till exempel säljer bilen, inklusive förvarade däck), måste du få ett skriftligt medgivande från Autoservice 1:an.
Som inlämnare måste du tydligt ange om du inte är ägare av däcken/fälgarna vid incheckning (liksom på incheckningsblanketten), annars utgår Autoservice 1:an från att ni är en och samma person och kallelsen för däckbyte kan komma att skickas till fel adress.
Även du som kund kan enligt konsumenttjänstlagen bli ersättningsskyldig gentemot Autoservice 1:an, vid till exempel avbeställning av däckförvaring (för förlust av inkomst enligt det ingångna avtalet).
Om du betalar dina räkningar för sent, kommer dröjsmålsränta (enligt lag) att tas ut. Särskild avgift tas även ut för betalningspåminnelse. Är du sen med betalningen har Autoservice 1:an rätt att hålla kvar däcken tills vi har fått betalt, eller vid tvist om betalning, tills godtagbar säkerhet för Autoservice 1:ans fordran har ställts.
Om du inte hämtar ut däcken, innan förvaringstiden har gått ut, har Autoservice 1:an rätt att sälja dem (se SFS 1985:982).
Uppsägning av däckförvaringsavtal
Vill du inte längre förvara dina däck/fälgar hos Autoservice 1:an, säger du upp avtalet i enlighet med förvaringsavtalets villkor. Skulle kunden eller Autoservice 1:an dock väsentligt bryta mot något av avtalets villkor, har den andra parten rätt att säga upp avtalet med omedelbar verkan.
För näringsidkare
Vid reklamation, vänligen ange:
Vad är felet?
När upptäcktes felet?
Reklamationer måste rapporteras i skälig tid efter det att du har upptäckt, eller borde ha upptäckt, felet – annars är inte längre Autoservice 1:an ansvarsskyldiga. Autoservice 1:ans ersättningsskyldighet gentemot kunden (på grund av skada), täcker inte något fall av eventuella förluster i näringsverksamheten.
Är du sen med betalning väntar Autoservice 1:an i minst 30 dagar efter meddelandet om hävelse, innan vi rear ut era däck/fälgar. Vi säljer bara den mängd däck/fälgar som behövs för att täcka våra fordringar och försäljningskostnader. Går det, säger vi till i förväg hur däcken/fälgarna kommer att realiseras.
Om du inte hämtar däcken innan förvaringstidens utgång, tillfaller de till Autoservice 1:an.